0 ks 0.00 €

RETINOL a PLEŤ: nepostrádateľný pomocník pri omladzovacom procese

21/09/2017

Retinol (vitamín A)

 pomocník pri omladzovaní pleti

 

Retinol je nepostrádateľný vitamín rozpustný v tukoch, ktorý je dôležitý pre rast tela, zdravú kožu, spevňuje stavbu kosti, napomáha nám k zdravému zraku, predchádza starnutiu pokožky, zvyšuje tvorbu kolagénu, podporuje rast a obnovu buniek.

 

 

Spoznajte Retinol

Retinol alebo Axeroftol je známy aj ako Vitamin A1. Predstavuje silnejšiu formu vitamínu A. Retinol zohráva významnú úlohu v procese rastu buniek. V kozmetike sa využíva čoraz častejšie na boj s vráskami a celkovému starnutiu pokožky.

Pomocou správnej a vyváženej stravy a provitamínov - karotoneidov ( najznámejší beta-karotén)  má naše telo schopnosť si samo vyprodukovať retinol a tak vrásky z vnútra vyplniť. Biologicky nastavenému starnutiu sa tento proces časom spomaľuje. Vitamín A sa v prevažnej miere ukladá v pečeni. Z tohto miesta sa ďalej uvoľňuje vo forme retinolu. Následne je transportovaný do každej bunky tela.  Tieto bunky vďaka získanému retinolu zabezpečujú potrebnú elasticitu pokožke a zabraňujú jej ochabnutiu.

 

 

Prečo je retinol dôležitý pre pleť

Prirodzené procesy starnutia pokožky vedú k odbúravaniu vitamínu A. Vrchná časť pokožky sa stáva tenšou, väzivové tkanivá tzv. fibroblasty, sa stávajú  menej aktívnymi,  strácajú na pevnosti a pleť pôsobí ochabnuto. Pokožka nedokáže udržiavať dostatočnú vlhkosť a tkanivá strácajú na elasticite. Výsledkom je suchá pleť a tvorba vrások.

Pre zaujímavosť kolagén tvorí 70% tkaniva pokožky. V pokročilom veku začína produkcia kolagénu klesať a už nie je taký kvalitný  a dochádza k tvorbe vrások. Drobnučké molekuly retinolu sú schopné preniknuť cez vrchnú vrstvu pokožky, aby v spodnej časti "naštartovali" tvorbu nového kolagénu. Retinol v anti-aging produktoch dokáže zvýšiť produkciu kolagénu o 130 %. Vrásky sú zvnútra vyplnené a pleť pôsobí hladšie.

 

 

Pravidlá používania krémov s retinolom

V pleťových krémov sa môžeme stretnúť s retinyl palmitátom a retinolom. Retinol je silnejšia forma na rozdiel od retinyl palmitátu, ktorý predstavuje najbezpečnejšia formu, má najlepšiu toleranciu a najmiernejšie vedľajšie účinky.

Keďže retinol predstavuje účinnejšiu formu vitamínu A, treba dbať na nasledovné pravidlá:

1. Odporúča sa ho aplikovať na noc , aby mal dostatok času preniknúť do hlbších vrstvách kože.

2. Obdobie adaptácie pokožky je približne mesiac.

3. Na začiatku sa odporúča dávkovať 2x týždenne , neskôr môžete dávkovanie zvýšiť na každý druhý deň.

4. Odporúča sa vynechať pri aplikácií oblasť okolo očí.

5. Na začiatku sa odporúča vyhnúť peelingom, ktoré obsahujú glykolovú kyselinu a pleťovým séram s vitamínom C, aby mala naša pleť dostatok času si zvyknúť na retinol.  

6. Počas dňa použitie denný krém s ochranným faktorom min. SPF 15.

Pozitívne zmeny a viditeľné výsledky  sa ukážu po 3 mesačnom používaní. Na začiatku používania môže byť mierne začervenanie, pocit suchej pleti a zlupovanie pokožky . Je to však normálne, keďže je to súčasťou omladzovacieho procesu. Staré bunky sú nahrádzané postupne novými bunkami.  Klinické testy dokázali, že po 2-3 týždňoch si koža zvykne na kyselinu retinovú. Ak podráždenie pretrváva , tak používajte retinol raz do týždňa.  Aj keď si retinol aplikuje iba pár krát do týždňa, dostavia sa neskôr tiež pozitívne výsledky. Súčasťou týchto krémov býva aj kyselina hyaluronová, ktorá dodáva pleti potrebnú hydratáciu.

 

 

Hydratačný denný krém s retinolom a ochranným faktorom SPF 15

Príjem RETINOLU stravou

Ako sme spomínali retinol je nepostrádateľný vitamín: zabezpečuje pevnú štruktúru kosti, zdravý zrak a  je potrebný pre správnu funkciu sliznice.

Už malý nedostatok vitamínu môže viesť k zhoršenému videniu, k náchylnosti infekčných chorôb.  Denná potreba tohto vitamínu je ca. 2 mg denne.

Potraviny živočíšneho charakteru, ktoré sú skvelým zásobovateľom vitamínu A a karotenoidov sú: pečeň, ryby, vajcia a mliečne výrobky. Dennú potrebu si vieme zabezpečiť aj rastlinnou stravou. Ideálne sú pomaračne (odporúča sa konzumovať celé, nielen šťava), mrkva a špenát. Obsahujú veľké množstvo beta-karoténov.  Cenným zdrojom vitamínu A sú tiež brokolica, paradajky, červená paprika aj marhule. Telo dokáže najlepšie prijať vitamín spolu s tukom. Ideálne je použiť pár kvapiek olivového oleja do zeleninového šalátu. Strava s príliš nízkym obsahom tukov nám môže zhoršiť schopnosť prijať dostatočné množstvo vitamínu z potravín.Nadmerná konzumáciu vitamínu v liekovej forme môže mať nepriaznivý vplyv. Vedľajšie účinky sú bolesti hlavy ako aj nevoľnosť.

 

 

TIP na Ovocie na zvýšenie absorpcie vitamínu A

Je dokazané, že konzumácia avokádo, vďaka obsiahnutým tukom dokáže zvýšiť absorpciu vitamínu A v tele.

avokádoavokádo raňajkySamotné avokádo je bohatým zdrojom mononenasýtených mastných kyselín, vitamínov, antioxidantov a luteínu, ktorý chráni náš zrak. Je zároveň bohaté na vlákninu, ktorá je potrebná pre správne trávenie a správnu fuknciu trávacieho systému. Vyskúšate si spraviť smoothie s avokádom a inými druhmi ovocia bohatého na vitamín A. Do smoothie si môžme pridať aj banán na vylepšenie chuti :-).  Respektíve si môžeme pripraviť aj rôzne chutné natierky a šaláty. Veľa chutných receptov sa dá nájsť na internete.  

 

Viac o avokáde si môžete prečítať TU.

 

 

 

TIP NA PRÍRODNÚ MASKU:

1 čajová lyžica mrkvovej šťavy

1 žltko

2 polievkové lyžice múky

Všetko spolu premiešať, naniesť a po 10 minútach opláchnuť letnou vodou.



Zatiaľ nebol vložený žiaden komentár.


 
 


DAJTE O NÁS VEDIEŤ AJ OSTATNÝM