0 ks 0.00 €

10 potravín, ktoré škodia našej pleti

19/04/2018

 

 10 potravín, ktoré škodia našej pleti

 

Jedlo je dôležitá súčasť nášho života, dodáva nám potrebné živiny, vitamíny a energiu. Nie nadarmo sa hovorí  " sme to, čo jeme". Čo sa týka zovňajšku našej pleti, vtedy to platí dvojnásobne. Hlavne, ak akné alebo iné nedostatky pleti, ako vrásky alebo vejáriky okolo oči, nepridajú na našej sebadôvere a  kráse. Často sme pri tom bezradné. Príčiny môžu byť rôzne, ale vždy je tam jeden menovateľ, a to je už spomínaná strava.Nezdravá strava má negatívne dopady na našu pleť. Môžu spustiť oxidačný stres, zápaly v tele, čo má za následok rozpad kolagénu a DNA. Nežiaduci výsledok je staršie vyzerajúca pleť.

 

Význam kolagénu pre pleť:

 

Kolagén je určitý typ proteínu, ktorý je produkovaný kožou a ostatnými časťami tela. V spolupráci s keratínom dodáva pokožke potrebnú  silu, hebkosť a pružnosť. V mladosti máme dostatok kolagénu v tele, preto deti a bábätká majú takú krásnu a hebkú pokožku.

 

"Kolagén drží všetko pokope ako cement"

 

 

 

 

10 potravín, ktoré majú negatívny vplyv na pleť:

 

1. Ryžové chlebíky

 

Ryžové chlebíky, sú často vychvaľovanéako skvelá vec na spaľovanie tukov.  Nepochybnou výhodou chlebíčkov je, že majú dlhú trvanlivosť a dajú sa kombinovať s inými potravinami.  Nevýhodou je, že majú glykemicky index podobný ako cukor a môžu spôsobiť zvýšenie cukru v krvi, čo vedie k rýchlejšej  tvorbe vrások. Nedokážu až tak zasýtiť, keďže obsahujú aj málo vody a hlavne ak ich konzumujeme len osamote. Stane sa to, že ich zjeme viac než potrebujeme. Zároveň obsahujú aj malé množstvo vlákniny. Polomáčaným a plne máčaným ryžovým chlebíkov sa snažte vyhnúť, schudnúť sa Vám s nimi určite nepodarí.  

 

"Telo metabolizuje jednoduché sacharidy ukryté v ryžových chlebíkoch rovnakým spôsobom ako pri zložených cukroch - rozštiepi ich na glukózu. Ako náhle sú pretransferované, prilepia sa na proteíny ktoré bojujú proti vráskam - ako kolagén. Následne potom sa ničia tieto proteíny.

 

 

2. Sladkosti

Veľa ľudí  trpí na akné, napriek tomu, že majú dávno po puberte. Na vine môžu byť aj sladkosti. Nadmerná konzumácia chleba, koláčov, šišiek a iného jedla bohatého na cukor môže vážne uškodiť stavu pokožky.

"Cukor degraduje kolagén a elastín, proteíny ktoré udržujú pokožku jemnú, pružnú a elastickú.

Tieto potraviny zvyšujú hladinu inzulínu. Hlavne rafinovaný cukor nepriaznivo pôsobí na pokožku. Prekysľuje organizmus, oslabuje imunitný systém, vytvára prostredie pre vznik kau.  

 

 

3. "Zdravé" cereálie

Často krát sa necháme zlákať krásnym obalom, kde je vyobrazené super lákavé ovocie a oriešky. Zatiaľ, čo celozrnné cereálie majú vo všeobecnosti nižší glykemický index ako ich "biela" verzia, nie dobrou správou je, že obsahujú aj veľa rafinovaného cukru.

 

 

 Preto je dôležité čítať etikety, aké je zloženie a či neobsahujú pridaný cukor vo forme glukózovo-fruktózový sirup, repný sukor, cukor z jačmenného sladu, invertný cukor.... Ak si doprajeme takéto raňajky a cez deň sa veľmi nehýbyme, tak sa cukry nespália a začnú sa ukladať do tukových buniek.

 

 

4. Mliečne výrobky

Mlieko môže obsahovať rastové hormóny a rastové faktory, ktoré zostávajú napriek pasterizácie biologicky aktívne.  Môžu spôsobiť zápaly v tele a zvýšiť produkciu mazu.

Ak trpíte cystickým akné, môže to signalizovať prílišnú konzumáciu mliečných výrobkov, ako je zmrzlina, mlieko, syry, jogurty, omáčky s obsahom mlieka. Telo sa s tým nevie popasovať a snaží sa toho zbaviť  týmto spôsobom na tvári.

 

 

5. Chipsy

Chipsy majú v sebe veľa rafinovaných sacharidov a dodávajú telu zbytočnú energiu. Tieto maškrty zvyšujú zápaly a spúšťajú  oxidačný stres a  rozpad kolagénu. Po čase sa nám budú objavovať na tvári jemné línie a vrásky.

" Rafinované sacharidy sú hlavný vinník pri zvýšených prípadoch akné u dospelých ľudí.

 

 

6. Smoothies

V smoothie nápojoch sa často môže skrývať pridaný cukor, nehovoríme o cukre, ktorý sa prirodzene nachádza v ovocí. Pri kúpe smoothies v obchodoch, je potrebné si vopred prečítať informácie na etikety či neobsahuje rafinované cukry, glukózový cukrov a iné sladidlá.

 

 

7. Sladené nápoje

Sladené nápoje typu cola, fanta, sprite a ďalšie sú chodiace kalorické bomby, plné cukru. Po vypití sladených nápojov sa v tele prudko zvýši cukor v krvi. Nakoniec vypijeme oveľa viac, ako keby sme pili klasickú čistú vodu alebo neochutený čaj.

 

Výkyvy cukru v krvi spôsobujú predčasné starnutie pokožky.

 

 

8. Fast Food

Fast Food má vysoký glykemický index a je priam "naložený" nasýtenými tukmi, ktoré sú nielen nezdravé pre telo, ale aj pre pokožku.  V súvislosti s fast foodom sa objavuje aj väčší výskyt akné. Vyprážané jedlá obsahuje oxidované mastné kyseliny a ničia dôležité živiny ako vitamín E  a omega-3. Prílišné ohrievanie jedla pri vysokej teploty ničí dôležité  obsiahnuté živiny.

 

 

9. Margarín

Tuky sú potrebné pre naše zdravie, aj pre našu pokožku, aby bola pružná. Problémom pri tukoch je, že nie všetky sú zdraviu prospešné. Závisí na tom,  ako sú vytvorené resp. vyrábané. Transmastné tuky, ktoré sa nachádzajú v margarínoch môžu negatívne vplývať na hydratáciu.

 

 

 

 

 

10. Soľ

Potraviny, ktoré obsahujú veľa soli nie sú dobré na pleť. Soľ zadržiava vodu a vedie k opúchaniu, hlavne okolo očí. Ďalej zvyšuje krvný tlak, čo ovplyvňuje kolagén.



Zatiaľ nebol vložený žiaden komentár.


 
 


DAJTE O NÁS VEDIEŤ AJ OSTATNÝM